Strategii de negociere
Strategii de negociere a chiriei pentru restaurante în perioada Pandemiei.
Cheia pentru a ajunge la o soluție începe cu deschiderea liniilor de comunicare.
Adam Siegelheim, acționar la firma de avocatură Stark & Stark (www.stark-stark.com) din Princeton New Jersey, membru al grupurilor Franchise, Business & Corporate al firmei. Practica sa include reprezentarea companiilor de franciză de restaurante, precum și reprezentarea operatorilor de restaurante cu mai multe unități. Articolul a aparut in magazinul QSR, in iulie 2020.
Partea pozitivă este că, din cauza caracterului larg de răspândire al COVID-19, proprietarii sunt, în general, încurajați să colaboreze cu restaurantele pentru a trece prin această perioadă.
Închirierile cu servicii rapide sunt bazate pe restaurantele producătoare de o anumită cantitate de volum și venituri. Din păcate, nimeni nu ar fi putut anticipa scenariul actual de a fi nevoit să funcționeze astfel pe timpul distanțării sociale și a restricțiilor de ocupare. În plus, restaurantele cu servicii rapide devin, de asemenea, tot mai dependente de serviciile de livrare de la terți, care continuă să atenteze la profitabilitate. În prezent, numeroase state se confruntă cu creșteri în cazuri COVID-19, ceea ce indică faptul că aceste tipuri de restricții nu vor fi ridicate în viitorul apropiat și aceste restricții pot fi chiar crescute, de vreme ce statele iau în considerare întreruperea sau retragerea planurilor de redeschidere.
Chiar dacă acest tip de scenariu a fost contemplat, din punct de vedere legal, mulți proprietari de restaurante au funcționat sub ideea greșită că, în caz de pandemie, ar fi considerat un eveniment de forță majoră și nu ar trebui să plătească chiria. Dacă li s-a mai cerut să plătească chiria în baza dispoziției de forță majoră, atunci au crezut că orice obligații de închiriere vor fi acoperite prin politicile lor de întrerupere a activității. Industria serviciilor rapide a aflat că, în cele mai multe cazuri, dispozițiile de forță majoră nu scuză un chiriaș de la plata chiriei și politicile de întrerupere a afacerilor exclud cererile care apar din cauza virusului.
Formularea Soluțiilor pe Termen Lung și Scurt
Ca răspuns la distanțarea socială și restricțiile de ocupare, restaurantele cu servicii rapide vor putea gestiona anumite cheltuieli primare, cum ar fi costurile legate de forța de muncă și a produselor alimentare. Cu toate acestea, o cheltuială continuă care va rămâne fixă este plata chiriei (cu excepția cazurilor unui contract de închiriere procentual). Prin urmare, proprietarii de restaurante vor trebui să elaboreze un plan de joc pentru a putea naviga în fazele redeschiderii în timp ce navighează și asupra obligației de închiriere.
O strategie eficientă de negociere a chiriei include:
• Deschiderea liniilor de comunicare cu proprietarul dumneavoastră;
• Crearea unei soluții pe termen scurt care ține cont atât de preocupările imediate ale restaurantului, cât și de cele ale proprietarului; și
• Dezvoltarea unei soluții pe termen lung care să adreseze dacă, când și cum proprietarul va fi în cele din urmă integral sau parțial compensat pentru orice amânare a chiriei sau iertare a acesteia.
Partea pozitivă este că, din cauza caracterului larg de răspândire a pandemiei, proprietarii sunt, în general, încurajați să lucreze împreună cu restaurantele pentru a trece prin această perioadă. În acest mediu, proprietarilor le-ar fi greu să găsească chiriași înlocuitori, astfel încât scenariul în care restaurantele își încetează activitatea sau sunt evacuați chiriași, nu este unul ideal pentru nici una dintre părțile implicate. A avea spații deschise în centre comerciale sau proprietăți transformă o problemă relativ de termen scurt într-una potențial mai lungă pentru proprietari, deoarece le poate lua un timp considerabil să găsească un chiriaș înlocuitor, iar disponibilitatea crescută a spațiului comercial poate pune proprietarii într-o situație în care aceștia acceptă reducerea chiriilor. pentru a încheia contracte cu chiriași înlocuitori. Prin urmare, proprietarii ar trebui să fie deschiși spre a găsi o soluție cu chiriașii lor actuali.
Comunicarea Efectivă cu Proprietarii
În elaborarea unei strategii de tratare a proprietarilor, restaurantele trebuie să fie atente la ecosistemul din care fac parte. Baza ecosistemului o reprezintă clienții care frecventează restaurantul. Dolarii lor sunt folosiți de restaurante pentru a plăti proprietarii, care la rândul lor folosesc acei dolari pentru a-și plăti creditorii. Distanțarea socială, restricțiile de ocupare și problemele generale de sănătate ale publicului legate de coronavirus determină clienții să nu frecventeze restaurantele la același nivel de înaintea COVID-ului, ceea ce la rândul său creează un stres asupra întregului ecosistem. Restaurantele nu mai dispun de veniturile clienților pentru a plăti chiria, care rezultă ca proprietarii nu mai au suficiente fonduri pentru a-și plăti creditorii.
Soluția constă în deschiderea liniei de comunicare. Simpla ignorare a proprietarilor șau neimplicarea nu face decât să crească șansele ca proprietarul să efectueze acțiuni de evacuare. Posesorii de restaurante trebuie să vadă proprietarul ca pe un partener care, în final, este, de asemenea afectat ca parte a ecosistemului și trebuie să fie actualizat cu privire la performanța restaurantului. În timp ce un proprietar ar putea fi conștient că un restaurant este limitat doar la curbside, drivethrough, livrarea și mâncarea în aer liber, nu știe exact impactul pe care acestea le au asupra vânzărilor restaurantelor. Un proprietar poate presupune în mod eronat că un restaurant generează venituri suficiente pentru a-și plăti chiria dacă restaurantul nu comunică suficient. Dacă restaurantele sunt în măsură să comunice în mod eficient în legătură cu problemele specifice cu care se confruntă, va fi mai ușor să convingă proprietarul în a găsi o soluție care să adreseze dificultăților restaurantului în timpul redeschiderii.
Orice strategie trebuie să țină seama de perspectiva și grijile proprietarului. Acestea nu se află în vârful ecosistemului, întrucât, în general, va trebui să-și facă plățile ipotecare către creditorul lor. În plus, aceștia au cheltuieli lunare legate de întreținerea proprietății, precum și obligații de plată a impozitelor și asigurărilor imobiliare. În cele din urmă, în anumite cazuri, un proprietar poate fi nevoit să comunice cu investitori și acționari. Ca exemplu de elaborare a unei soluții care ține cont de grijile proprietarului, de la începerea pandemiei, anumiți chiriași au putut negocia continuarea plății CAM și alte chirii suplimentare pentru câteva luni pentru a acoperi o parte din costurile proprietarului pentru menținerea proprietății.
Înțelegerea amânării chiriei
În timp ce un proprietar poate fi de acord cu indemnizații pe termen scurt pentru a permite unui restaurant să supraviețuiască pandemiei, o problemă controversată va fi dacă aceste indemnizații sunt oferite ca și amânare a chiriei sau iertarea acesteia. Dacă este doar o amânare, proprietarii se vor aștepta să primească chiria amânată la un moment dat, indiferent dacă va fi într-o plată forfetară sau amortizată într-o anumită perioadă în timpul contractului de închiriere.
Un plan eficient de amânare a chiriei ar trebui să fie o situație satisfăcătoare pentru ambele părți.
Chiriașului îi este oferit un răgaz pentru a opera în timp ce are veniturile reprimate, dar proprietarului i se plătește chiria amânată odată ce veniturile chiriașului se normalizează. Pentru ca acest lucru să funcționeze, restaurantul trebuie să poată plăti chiria amânată într-un mod care să nu pună în pericol capacitatea sa de a opera. De exemplu, dacă restaurantul ar trebui să plătească chiria amânată într-o sumă forfetară sau într-o perioadă de scurtă durată, acest lucru ar putea duce la posibilitatea ca chiriașul să nu poată plăti chiriile majorate și să-și susțină operațiunile. Prin urmare, atunci când negociați o rentă amânată este esențial ca condițiile de rambursare să fie realiste și să nu încordeze fluxul de numerar până la punctul în care capacitatea dvs. de a opera este la risc.
Considerarea suspendării chiriei
Negocierea cu un proprietar poate duce, de asemenea, la suspendarea condiționată a chiriei. De exemplu, iertarea acesteia poate fi condiționată de o prelungire a contractului de închiriere. Din perspectiva restaurantului, scenariul ideal este că, dacă primește câteva luni de suspendare din chirie, este de acord și cu o prelungire corespunzătoare a închirierii. În acest scenariu, în cazul în care restaurantul a primit trei luni de suspendare din chirie, este de acord să prelungească contractul de închiriere cu încă trei luni, astfel încât, în final, proprietarul să primească plățile anticipate din contract.
Cu toate acestea, proprietarii pot condiționa suspendarea chiriilor în cazul unor prelungiri mai considerabile. Există o îngrijorare din ce în ce mai mare că piața imobiliară comercială ar putea imploda ca urmare a acestei crize și, dacă un chiriaș nu își exercită drepturile de reînnoire, proprietarul ar trebui să fie de acord să renegocieze cu chiriașul pentru o chirie mai mică pentru a-l păstra în spațiu pe acesta. Pentru a evita acest lucru, proprietarii pot solicita unui chiriaș să fie de acord cu o reînnoire prematură a contractului, pentru a beneficia suspendarea temporară a chiriei. În această situație, restaurantele trebuie să evalueze dacă cererea de extindere a proprietarului merită suspendarea pe termen scurt a chiriei oferite.
În final, această pandemie a prezentat provocări unice pentru restaurantele cu servicii rapide. Cu toate acestea, din cauza naturii răspândite a pandemiei, s-a creat și un mediu în care proprietarii sunt motivați să colaboreze cu chiriașii pentru a-i ajuta în supraviețuirea crizei. Prin comunicarea eficientă cu proprietarii cu privire la modul în care pandemia are impact asupra restaurantului și lucrând la o soluție care abordează problemele pe termen scurt ale ambelor părți și negociază o soluție câștigătoare pentru chiria amânată sau suspendarea acesteia, restaurantele cu servicii rapide ar trebui să poată naviga eficient prin această criză.